Våra pass

Träningspassen ingår för medlemmar i vår  spaklubb: Upper House Spa Member.
För ickemedlemmar:
1 pass: 295:-
10-kort: 2000:-

Träningskortet är ej personligt och gäller i 6 månader från inköpsdatum. Gäller för både gym och yoga.
Åldersgräns för att besöka Upper House Spa är 18 år. Från 16 år i målsmans sällskap.

Boka

Email: spa@upperhouse.se
Telefon: 031-708 83 25

Önskar du en alldeles egen yogalärare? Läs mer här >>

Höstschema

Måndag

07:15-08:00
Hatha Yoga
Emma Müller

11:30-12:45
Yin Yoga
Helén Jansson

17:00-18:00
Strala
Maria Cerboni

 

Tisdag

07:15-08:15
Hatha Morning Flow
Anna Gagner

11:30-12:15
Hatha Yoga
Anna Gagner

17:45-19:00
Nybörjaryoga
John Sevehem

19:15-20:15
Sleepless Sleep
John Sevehem

Onsdag

07:15-08:15
Strala Yoga
Maria Cerboni

11:30-13:00
Yin & Restore
Pia Pagrell

17:45-19:15
Yin Yoga
John Sevehem

Torsdag

08:00-09:00
Hatha Morning Yoga
Helén Jansson

11:30-12:30
Yin Yoga
Pia Pagrell

18:30-20:00
Hatha Flow
Pia Pagrell

Fredag

07:15-08:15
Hatha Yoga
Anna Gagner

11:30-12:30

Hatha Flow
Anna Gagner

15:00-16:00
50/50 Yoga/Meditation
Emma Müller

16:30-17:30
Hatha Yoga
Anna Ahlqwist

Lördag

10:00-11:15
Strala
Maria Cerboni

 

Söndag

10:00-11:00
Yogaklass
Teacher of the day

17:00-18:00
SOMA moves
Anna Ahlqwist

Med reservation för ändringar. Passtyp och instruktör kan ändras med kort varsel.

Passbeskrivningar

Strala Yoga
Strala Yoga är ett sätt att vara, leva och läka sig själv, som hjälper människor att verkligen lyssna in till sig själva hur de känner, hur de rör sig och hur det mår bra. Att hantera utmaningar med lätthet och tacksamhet istället för prestationer och prestige. Strala Yoga är yoga som rör sig långt bortom att uppnå speciella yoga-poser, vilket i sin tur hjälper dig att faktiskt gå förbi dina mål och komma in i dina drömmar.  Du märker att allt du har och kan få ligger inom dig och öppnar upp dig för att bli inspirerad av dig själv.
Läs mer om Strala Yoga >>

Hatha Yoga
Våra olika teman: Hatha Flow, Morning Yoga & After Work Yoga.
Klassisk Hatha yoga, den mest kända yogastilen. Hathayogans statiska positioner bygger styrka och flexibilitet i musklerna. Dessa positioner kombineras med andnings- och visualiseringsövningar, och kortare meditation för att uppnå balans i kropp och själ. På sanskrit betyder stavelsen ”ha” betyder sol, manlig energi and yang. ”Tha” betyder måne, kvinnlig energi och yin. Hatha yoga sägs balansera solen och månen energier.

Restorative Yoga
Mjuk klass designad för att frigöra djupa lager av spänning som lagrats i kroppen. Restorative Yoga tar dig till ett tillstånd av ”att vara” i stället för ett tillstånd av ”att göra”. Det finns ingen rörelse, ingen ansträngning. Klassen tar dig till stillhet, och därifrån påbörjas läkningsprocessen. Positionerna hålls i 10 minuter eller längre, vilket tillåter nervsystemet att slappna av. Hjälpmedel som bolster, filtar och klossar används för att placera kroppen i bekväma och avslappnande positioner. Ingen tidigare yogaerfarenhet krävs.

Sleepless Sleep
Yoga Nidra, eller ”sömnlös sömn”, är en kraftfull vägledd avslappningsteknik som frigör fysiska, emotionella och mentala spänningar. Du sover inte, utan når ett tillstånd mitt emellan vakenhet och sömn. Klassen börjar och slutar med några mjuka rörelser, men huvuddelen av passet ligger du på rygg, och guidas med en gammal meditationsteknik. Den djupa avslappningen som uppnås minskar stress och lugnar nervsystemet och är också en upplevelse utöver det vanliga. Avslappningen är djupare än i de flesta andra yogaklasser. Ingen tidigare yogaerfarenhet krävs.

Kick Start Yoga
Ett yogapass för att sänka tröskeln för att prova yoga. Ålder eller stelhet spelar ingen roll. Välkommen att utmana dig själv, både kroppsligt och mentalt. En blandning av dynamiska rörelser och lugnare yogapositioner. Detta förbättrar hållning och muskelstyrka så väl som cirkulationen och sinnet blir lugnt. Du får smakprov på det bästa av yogavärlden. Ingen yogaerfarenhet krävs.

Yin-Yoga
Varje position, eller asanas, hålls i minst 3-5 minuter vilket ger oss tid att även lugna sinnet. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia, bindväv, istället för musklerna. Detta uppnås genom att inte gå så djupt i stretchen och hålla positionen en längre stund. Stort fokus ligger på området runt höfter och ländrygg. Dessa är särskilt rika på bindväv och lagrar enligt yogafilosofin mycket fysiska såväl som emotionella spänningar. Yinyoga passar alla. Med hjälp av props, olika hjälpmedel såsom filtar och bolster, kan du anpassa positionerna efter dina egna förutsättningar.

Soma Move
Soma Move är holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk.
Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du arbetar med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Dance Flow
Dance Flow är ett för-koreograferat gruppträningspass som hämtar inspiration från dansens jazzteknik och modern dans samt yoga och thai chi. Utövaren tränar kroppsmedvetenhet, viktförflyttning, balans och koordination.