Våra pass

Träningspassen ingår för medlemmar i vår nya spaklubb: Upper House Spa Member.
För ickemedlemmar:
1 pass: 295:-
10-kort: 2000:- (giltigt 6 månader från utförandedatum).
Erbjudande: Vid köp av 10-kort ingår 1000 ml Schampoo och Balsam (värde 690:-), gäller fram till och med 29/12.
Se våra produkter här >>

För att boka
Email: spa@upperhouse.se
Telefon: 031-708 83 25

Önskar du en alldeles egen yogalärare? Läs mer här >>

Se aktuellt schema nedan.
För julschema, 18 december-7 januari, klicka här >> (pdf)
För vårens pass, 8 januari-17 juni, klicka här >>

Måndag

Hatha Morning Yoga
Karin Paulsdotter
07:45-08:45

Lunch Yoga & Meditation
John Sevehem
12:00-13:00

Gravidyogakurs
Pia Pagrell
16:30-17:30
perioden vecka 37-42

Hatha Flow
Pia Pagrell
18:00-19:15

Yin Yoga
Pia Pagrell
19:30-20:30

Tisdag

Hatha Morning Yoga
John Sevehem
07:45-08:45

Hatha Yoga
Anna Gagner
13:00-14:00

Hatha Classic
John Sevehem
17:15-18:15

Kick Start Yoga for beginner
John Sevehem
18:30-19:30

Onsdag

Yin Yoga
Karin Paulsdotter
08:00-09:15

Hatha for Shoulders & Back
Karin Paulsdotter
12:30-13:30

Hatha Classic
John Sevehem
17:00-18:15

Sleepless sleep
John Sevehem
18:30-19:30

Torsdag

Hatha Morning Yoga
Anna Gagner
08:15-09:15

Hatha Flow & Restore
Anna Wikström
11:15-12:45

Stresshanteringskurs
Anna Wikström
perioden vecka 36-44
18:00-20:00

Fredag

Hatha Morning Yoga
Anna Ahlqwist
08:00-09:15

Yin Yoga
Karin Paulsdotter
12:00-13:00

After Work Hatha Yoga
Emma Müller
16:30-17:45

Lördag

Hatha Morning Yoga
Teacher of the day
08:30-10:00

 

Söndag

Hatha Morning Yoga
Teacher of the day
08:30-10:00

SOMA Moves
Anna Ahlqwist
17:00-18:00

Passbeskrivningar

Hathayoga
Våra olika teman: Hatha Flow, Morning Yoga, Morning Flow, After Work Yoga, Klassik och Neck & Shoulders.
Klassisk Hatha yoga, den mest kända yogastilen. Hathayogans statiska positioner bygger styrka och flexibilitet i musklerna. Dessa positioner kombineras med andnings- och visualiseringsövningar, och kortare meditation för att uppnå balans i kropp och själ. På sanskrit betyder stavelsen ”ha” betyder sol, manlig energi and yang. ”Tha” betyder måne, kvinnlig energi och yin. Hatha yoga sägs balansera solen och månen energier.

Restorative Yoga
Mjuk klass designad för att frigöra djupa lager av spänning som lagrats i kroppen. Restorative Yoga tar dig till ett tillstånd av ”att vara” i stället för ett tillstånd av ”att göra”. Det finns ingen rörelse, ingen ansträngning. Klassen tar dig till stillhet, och därifrån påbörjas läkningsprocessen. Positionerna hålls i 10 minuter eller längre, vilket tillåter nervsystemet att slappna av. Hjälpmedel som bolster, filtar och klossar används för att placera kroppen i bekväma och avslappnande positioner. Ingen tidigare yogaerfarenhet krävs.

Sleepless Sleep
Yoga Nidra, eller ”sömnlös sömn”, är en kraftfull vägledd avslappningsteknik som frigör fysiska, emotionella och mentala spänningar. Du sover inte, utan når ett tillstånd mitt emellan vakenhet och sömn. Klassen börjar och slutar med några mjuka rörelser, men huvuddelen av passet ligger du på rygg, och guidas med en gammal meditationsteknik. Den djupa avslappningen som uppnås minskar stress och lugnar nervsystemet och är också en upplevelse utöver det vanliga. Avslappningen är djupare än i de flesta andra yogaklasser. Ingen tidigare yogaerfarenhet krävs.

Kick Start Yoga
Ett yogapass för att sänka tröskeln för att prova yoga. Ålder eller stelhet spelar ingen roll. Välkommen att utmana dig själv, både kroppsligt och mentalt. En blandning av dynamiska rörelser och lugnare yogapositioner. Detta förbättrar hållning och muskelstyrka så väl som cirkulationen och sinnet blir lugnt. Du får smakprov på det bästa av yogavärlden. Ingen yogaerfarenhet krävs.

Yin-Yoga
Varje position, eller asanas, hålls i minst 3-5 minuter vilket ger oss tid att även lugna sinnet. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia, bindväv, istället för musklerna. Detta uppnås genom att inte gå så djupt i stretchen och hålla positionen en längre stund. Stort fokus ligger på området runt höfter och ländrygg. Dessa är särskilt rika på bindväv och lagrar enligt yogafilosofin mycket fysiska såväl som emotionella spänningar. Yinyoga passar alla. Med hjälp av props, olika hjälpmedel såsom filtar och bolster, kan du anpassa positionerna efter dina egna förutsättningar.

Solid Base
Core träning är en träningsmetod med inriktning på mage och rygg. Grundtanken med träningen är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador. Genom att träna mage, rygg och bäcken som är kroppens centrum för balans och rörelse kan man underlätta i positioner som utsätter kroppens mittendel. Den största fördelen med Core-träning, förutom den skadeförebyggande effekten är enkelheten, redskap som vi använder är gummiband och en mjuk träningsmatta. Ingen förkunskap krävs.

Soma Move
Soma Move är holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk.
Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du arbetar med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.